Selecteer een pagina

Onder SEO optimalisatie wordt een reeks methoden bedoeld die u toepast op uw website en waarmee uw pagina op de eerste pagina van de zoekmachine resultaten terecht komt. Het is een feit dat 90 procent van de gebruikers niet verder kijkt dan de eerste pagina en dat zelfs driekwart alleen de eerste 5 resultaten bekijkt. Door binnen deze top 5 te komen zal u dus aanzienlijk meer bezoekers naar uw website trekken en dat betekent een toename in omzet. SEO optimalisatie werkt met trends en de trend van 2020 is dat de ervaring van de bezoeker centraal staat.

SEO optimalisatie begint met goede teksten

Eén van de manieren waarop de zoekmachines uw gebruiksvriendelijkheid test is door uw teksten te analyseren. Er wordt dan gekeken bijvoorbeeld naar de lengte van de zinnen, naar de manier waarop uw teksten zijn opgebouwd en naar of de zoekwoorden vloeiend zijn verwerkt. Zoekwoorden gebruikt u niet te veel en ook in verscheidene vormen. Informatieve teksten die iets kunnen leren doen het altijd goed en dat betekent dat u bijvoorbeeld een FAQ pagina toevoegt of u maakt een lijst met definities uit uw vakgebied. SEO optimalisatie is tegenwoordig veel meer dan het verwerken van zoekwoorden in uw teksten alleen.

Besteed veel tijd aan linkbuilding

Door te kijken naar de links van en naar uw website kan een zoekmachine veel informatie krijgen. Interne links naar uw eigen pagina geven bijvoorbeeld aan dat uw website goed gestructureerd is. Externe links naar autoritaire andere websites vertellen de zoekmachine dat u de waarheid spreekt en dat u uw informatie goed onderbouwd. De backlinks, dus de links van andere websites naar uw site, ziet de zoekmachine als referenties en deze zijn misschien in SEO optimalisatie wel het belangrijkste. Al deze links komen de bezoeker ten goede en dragen dus bij aan hun ervaring. Backlinks zijn moeilijk te krijgen. U kunt zelf het één en ander doen, zoals een gastblog schrijven of een succesvolle sociale media campagne starten, maar het is vooral de inhoud van uw pagina die andere mensen moet uitnodigen om naar u te linken. Een blog is dan ook een prima plek om goede informatie te verstekken en backlinks te krijgen.

Lokale SEO krijgt de voorkeur

Als u een gebruiker bent en u zoekt naar een schoenenwinkel in uw woonplaats, dan zoekt u deze door het zoekwoord ‘schoenenwinkel [plaats]’ in te geven. Lokale SEO optimalisatie speelt in op dit type zoekopdrachten en als u dus een vast werkgebied heeft dan speelt u daarop in. Door uw zoekwoorden uit te breiden met plaatsnamen, door u in te schrijven bij Google Mijn Bedrijf en door uw links ook lokaal te vinden verbetert u de ervaring van de gebruiker. Zoekt deze een schoenenwinkel in Almere, dan is een zoekresultaat van een schoenenwinkel in Groningen niet relevant.

Laat een specialist naar uw SEO optimalisatie kijken

SEO optimalisatie is een methode die groot is, lastig is en die constant verandert. Een specialist weet exact wat er op dat gebied speelt momenteel. Het uitbesteden van de SEO optimalisatie van uw website levert dan vaak ook de beste resultaten op. De specialisten van imediabureau.nl helpen u graag verder.